Bezoek - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Bezoek

Blijf op de hoogte en volg Sharon

11 December 2012 | Ierland, Maynooth

Hiya lads!

Wat een heerlijk weekend :) Vrijdagavond ben ik naar Dublin gegaan om Lieke, Mare en Hanneke te meeten op O'connellstreet :) Super om ze weer te zien na dik 3 maanden. Het was meteen weer als vanouds. Het idee was om even een drankje te doen en de eerste nachtbus van 00.30 naar Maynooth te nemen. We belandde in de pub Vat House en dan beviel best goed...Ach we kunnen ook de bus van 2.00 uur nemen. Nog maar eens naar de bar voor 2 Swithwick's en 2 Guinness dan maar. Gezellig .. kletsen kletsen drinken drinken. Nog een stel leuke Fransen ontmoet die ons baby Guinness aanboden. Lekker! Ach... om 3.30 uur gaat er nog een nachtbus. Nog een dansje, nog een drankje. Ja nu is het toch echt tijd om te gaan. Koffers weer onder de tafel uit gesleept en nog even een midnight snack gehaald in Super Mac's. Daar nog een vreemd verwarrend gesprek gevoerd. We zaten lekker te snacken toen een man achter mij me op m'n schouder tikte en heel serieus fluisterend vroeg: "Pssstttt.... Are you an undercover agent?"
"Am I what !?!" Gast, doe normaal... :P
"An undercover agent..." Wijzend naar een vrouw naast me, weet niet precies wat ie daarmee wilde.
Beetje raar. Uiteindelijk heeft ie 'ons naar de bus begeleid en op de uitkijk gestaan.' Tuurlijk dude, neem er nog 1. Haha.
Eenmaal thuis lekker slapen om 5.30 en om 10.00 weer 'fris & fruitig' op. Toen zijn we over de campus gelopen en hebben we een rondje Maynooth gemaakt. Daarna weer naar Dublin gegaan voor meer eten, drinken en gezelligheid. We zijn ook naar de piercinshop Dublin Ink geweest. Ik wilde graag een conchpiercing dus zo gezegd zo gedaan. Ik weet nu wel waar kraakbeen z´n naam aan te danken heeft. Wat een naar geluid als die naald door je oor heen word gejensd. Maar ik ben er erg blij mee! Ik moet m 3 x per dag schoonmaken met lenzenvloeistof. Lenzenvloeistof? Ja, lenzenvloeistof. Handig, want dat had ik al in huis en gezien mijn portemonnee weg is, waarschijnlijk gerold, is het praktisch als ik geen nieuwe dingen hoef te kopen. Ik kwam er een uurtje of 2 na het zetten van de piercing achter dat ie weg was. Ben met mare nog terug gegaan om te zoeken op de plekkenwaar we het laatst geweest zijn, maar helaas. Heb wel m'n nummer achter gelaten voor het geval er een eerlijke vinder zou zijn. Ik ben nog niet gebeld en heb vandaag geprobeerd aangifte te doen maar ze vinden het hier in Maynooth handig om tijdens openingstijden niet aanwezig te zijn. Morgen ga ik weer een poging doen.
Helaas was het voor Mare zondag alweer tijd om te vertrekken :( Jammer, maar over 3 weken zien we elkaar alweer. Samen met Lieke en Hanneke ben ik toen naar het Guinness Storehouse geweest en we hebben ons certificaat voor 'The perfect pint of Guinness' gehaald. Wat zijn we toch goed met bier :) Gezien dit weekend een streven was van eetmoment naar eetmoment paste een hapje in mijn 'stampub' The Roost goed in het rijtje. En toen was het de volgende ochtend ook voor Lieke en Hanneke tijd om te vertrekken. :( Ik had de dames nog niet uitgezwaaid of het was alweer tijd voor het volgende feestje. Het was maandag namelijk Christmasday. Omdat niemand met kerst op de campus is hebben ze deze dag bedacht om elkaar vast een merry christmas te wensen en het vervolgens op een zuipen te zetten. Op deze dag is het hip om in een ugly christmas jumper rond te lopen. Ik vind ze fantastisch ! Zo'n gebreide trui met een rendier of een kerstman erop en dan het liefst ook nog met knipperende lampjes.
Morgen is er een gala, een germaskerd bal. Ik ben benieuwd of dat ook weer een goed feestje word.
Oja, dit is de laatste week dat er college's zijn maar zoals je misschien al verwachtte zijn de daadwerkelijke college's niet echt aan de orde. Ik maak morgen mijn laatste verslag af en dan ben ik klaar :)
De 23e arriveert mijn volgende bezoek :) en een kleine week later vlieg ik al naar huis. Dus nog even genieten van Ierland want het einde is in zicht :(

  • 17 December 2012 - 12:52

    Dolin - Marian:

    Hoiiiiiiiiiii,

    Je zult wel bijna op de 1e plaats staan van het Guinness books of records
    Maak je anders maar geen zorgen, we komen je binnenkort "helpen".
    We hebben er erg veel zin in om je weer te zien en zo!
    Tot zondag lieverd.
    Knuffels uit Nijmegen.
    Je tantuuuuhhhhsssssss.

  • 17 December 2012 - 14:31

    RheinenRiek:

    Hi Sharon, kun je niet eens iets schrijven over feestjes of gezellig uitgaan want die verhalen over die vermoeiende studies , dat hebben wij dacht ik wel allemaal begrepen !!Proficiat trouwens met je CERTIFICAAT , vooral zo doorgaan.Gelukkig maar dat je Zondag versterking krijgt,ik ben best wel jaloers, maar ja. Hier alles oke. Wij wensen je hele fijne dagen en een heel gezond en gelukkig 2013 !Gr oetjes en knuffeltjes van RenR. Tot zienus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Maynooth

Minor in Ierland

.

Recente Reisverslagen:

28 December 2012

Back in Wijchen-city

20 December 2012

Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork

11 December 2012

Bezoek

02 December 2012

Galway

26 November 2012

Weekendje Noord-Ierland
Sharon

4 September 2012 vertrek ik naar Ierland voor mijn SPH minor. Ik ga 4 vakken (Abnormal psychology, Perception & memory, Intrduction to philosophy en Thought, language and social cognition) volgen op de National University of Ireland in Maynooth, vlakbij Dublin. Buiten het studeren hoop ik samen met Lize nog veel zien en te beleven. Hier kun je lezen wat.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 22328

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 07 Januari 2013

Minor in Ierland

Landen bezocht: