Weekendje Noord-Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Weekendje Noord-Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Weekendje Noord-Ierland

Blijf op de hoogte en volg Sharon

26 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Zaterdagochtend ben ik met de International Society met de bus naar Noord-Ierland vertrokken. Na een rit van ongeveer 3,5 uur kwamen we aan in Bushmills bij de Bushmills distillery . Dat ligt vlakbij de Bushmills primary school, Bushmills college en het Bushmills medical centre... Orgineel volk daar ;)
We kregen een rondleiding door de fabriek en mochten daarna natuurlijk proeven. Dat was wel prima maar ik geloof niet dat whiskey mijn favoriete drankje word. Ze maken daar 7 verschillende soorten en de duurste fles whiskey daar was 120 pound. Overdreven....
Na het bezoekje aan de fabriek de bus weer in en gas op lollie !! Op naar de Giants Causeway. Dat was wel indrukwekkend. Prachtig landschap en enorme golven ! Erg mooi. Daarna vertrokken we naar Ballintoy, naar ons hostel Sheep Island View. Fantastische naam. Ballintoy is een 'dorp' van maar liefst 1 straat met ongeveer net zoveel huizen als hostels en 100x zoveel schapen. Oja, en 2 pubs, ruime keus dus :) Samen met Lize, Louise en Doris lekker gegeten en met een wijntje (de eerste hier ! :o ) bij het haardvuur gezeten. Daar nog een soort van gesprek proberen te voeren met 1 van de dames die daar in de straat woont. Maar het accent is daar een stuk sterker dan in Maynooth dus dat ging lekker soepel haha. De mensen zijn wel super vriendelijk, behulpzaam en gastvrij.
We hoorden dat er in de andere pub een band kwam en dat leek ons wel een leuke afsluiter van de dag. We hebben daar genoten van de band: een man met een gitaar. ;p Volgens mij kwam ie ook nog uit Ballintoy want hij kende 'alle' mensen in de pub. Ik denk dat gewoon de de hele straat daar was. Het was gezellig. Toen terug naar het hostel in m'n stapelbed geklommen, lekker pitten onder m'n prachtige ouderwetse gebloemde deken. Nouja pitten, ik was belachelijk vroeg wakker en besloot eens een bezoekje te brengen aan de meerderheid van de inwoners voordat we naar Belfast zouden vertrekken, de Irish tigers. Ik ben een eindje gaan lopen om het landschap eens in het licht te kunnen bekijken. De schapen leken onder de indruk van die ene persoon in de weide omgeving en ik was dat ook. Ik ben nog nooit een half uur lang door zo veel schapen tegelijk aangestaard. Het was hilarisch.
Toen de bus in en op naar Belfast waar we natuurlijk de plek hebben bezocht waar de Titanic is gebouwd en waar ook de filmstudio (van Titanic en Game of Thrones) is gevestigd. Die was trouwens een stuk kleiner dan ik verwacht had. Wisten jullie trouwens dat airconditioning (of zoals ze daar zeggen urrrrrconditioning) in Belfast uitgevonden is? Erg logisch als je je bedenkt dat het weer daar nog een stukje frisser en beroerder is dan in Nederland.
We hebben in de bus een rondritje gemaakt door Belfast die grofweg bestaat uit 2 delen. Mensen die zich meer verbonden voelen met Ierland, waar kinderen ook Iers leren en Ierse muziek leren maken enz. en een deel dat zich meer verbonden voelt met het Britse gedeelte. Het is echt bizar te zien dat sommige delen in de stad nog steeds zo vervallen en beschadigd zijn door de burgeroorlog. Het is pas sinds de jaren 90 dat de stad weer een beetje opgebouwd is en zich weer is gaan ontwikkelen. The peacewall die stamt uit de burgeroorlog staat nog steeds en de inwoners, die ondertussen weer door 1 deur kunnen, willen graag dat hij blijft. Het is een muur die midden over de lengte van de weg is gebouwd omdat in de tijd van de oorlog de mensen aan de ene kant de mensen aan de andere kant, de Ieren en de Britten, niet meer aardig vonden. Het ziet er raar uit. In de stad zijn veel murals, muurschilderingen, te vinden. Dit compenseert een beetje hoe somber sommige delen van de stad er nog uit zien. We hadden aan het einde van de middag nog even de tijd om zelf rond te lopen. Ondertussen hadden we wel trek dus hebben in de supermarkt even wat te snacken gehaald. Ik stond met mijn donut en scone aan de kassa toen ik erachter kwam dat mijn pinpas het niet deed daar en ik had geen Pounds, alleen Euro's en daar heb je in de U.K. niet zo veel aan. Ik maakte al aanstalten om het spul weer terug in de winkel te leggen. De vrouw achter me zag dat het me niet lukte te betalen en die heeft toen voor mij betaald. Het was maar 98 pence, maar toch. Dat gebeurt in Nederland niet snel. "Merry Christmas" zei ze. :p Super aardig. :)
Daarna weer terug gereden naar Maynooth en knock out in m'n 'eigen' bed gecrasht. Nu is het weer essaytijd in de 3e week voor het einde van het semester.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Minor in Ierland

.

Recente Reisverslagen:

28 December 2012

Back in Wijchen-city

20 December 2012

Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork

11 December 2012

Bezoek

02 December 2012

Galway

26 November 2012

Weekendje Noord-Ierland
Sharon

4 September 2012 vertrek ik naar Ierland voor mijn SPH minor. Ik ga 4 vakken (Abnormal psychology, Perception & memory, Intrduction to philosophy en Thought, language and social cognition) volgen op de National University of Ireland in Maynooth, vlakbij Dublin. Buiten het studeren hoop ik samen met Lize nog veel zien en te beleven. Hier kun je lezen wat.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 22325

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 07 Januari 2013

Minor in Ierland

Landen bezocht: