Lettertjeslettertjeslettertjes - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Lettertjeslettertjeslettertjes - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Lettertjeslettertjeslettertjes

Blijf op de hoogte en volg Sharon

19 November 2012 | Ierland, Maynooth

Hallo!

19 november alweer. Niet normaal ! Ik heb vandaag mijn 5e verslag ingeleverd, de essay voor philosophy. Nog 3 te gaan in 4 weken, want 14 december is al de laatste collegedag.

Sinterklaas heeft volgens mij een carrièremove gemaakt, want vanochtend zat er iets mijn schoen !! Hij is na honderden jaren eindelijk internationaal doorgebroken. Het waaide met 60 km/u en we wonen 3 hoog, in Ierland. Maar de Sint liet zich niet tegenhouden en bracht mij..... een rietjesbril ! Jawel ! een rietjesbril ! :) Misschien zijn het het de sinterklaasvlaggetjes die we op hebben gehangen om het Sinterklaasfeest een beetje te integreren hier. Wie weet.

Rugby is tot nu toe een beetje een tegenvallertje. In de zin dat beide wedstrijden door m'n neus zijn geboord. De eerste keer kwam het team uit Sligo niet opdagen en tijdens de rematch lieten ze het ook afweten. Zonde. Vanavond weer trainen en we gaan ons bezig houden met wat iedereen nou eigenlijk moet doen... Lijkt me geen slecht plan ;) Het is nu een soort van kip- zonder- kop-tafereel. Ik sta achter the scrum-half en ben fly-half. Dit is mijn taak: A fly-half is crucial to a team's game plan; they possess leadership and order the back line. They are usually the first to receive the ball from the scrum-half following a breakdown, lineout or scrum and need to be decisive with what actions to take and be effective at communicating with the outside backs. Good fly-halves are calm, clear thinking and have the vision to direct effective attacking plays. Fly-halves need good passing and kicking skills. Geen druk verder....

Volgend weekend ga ik 2 dagen naar Belfast met wat huis- en flatgenootjes en een hoop mensen die ik niet ken. We bezoeken in ieder geval the Bushmills distilleryen de Giant's Causeway en verder mogen we het zelf uitzoeken. Het zal in ieder geval wel iets worden met het thema Titanic en whiskey denk ik...

Vrijdag over 2 weken komen Lieke, Hanneke & Mare op bezoek en 10 dagen later, met kerst, krijg ik familiebezoek :) Hoe leuk is dat?

Bye folks !

xxx

kleine aanvulling:

Gister was het thanksgiving en dat hebben we hier gevierd met een lekker diner. Daaraan vooraf werd er een speach gehouden door een Amerikaan die ons vertelde waar thanksgiving vandaan komt. Ik zou het je niet na kunnen vertellen want bij de 10e keer "God" ben ik afgehaakt. T was iets met Pelgrims.... ;)

Dinsdag waren we met een stel flatgenootjes in Brady's, een pub in Maynooth, waar een stel muziekanten traditionele Ierse muziek speelde. Heerlijk. Dat ga ik nog missen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Maynooth

Minor in Ierland

.

Recente Reisverslagen:

28 December 2012

Back in Wijchen-city

20 December 2012

Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork

11 December 2012

Bezoek

02 December 2012

Galway

26 November 2012

Weekendje Noord-Ierland
Sharon

4 September 2012 vertrek ik naar Ierland voor mijn SPH minor. Ik ga 4 vakken (Abnormal psychology, Perception & memory, Intrduction to philosophy en Thought, language and social cognition) volgen op de National University of Ireland in Maynooth, vlakbij Dublin. Buiten het studeren hoop ik samen met Lize nog veel zien en te beleven. Hier kun je lezen wat.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 22336

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 07 Januari 2013

Minor in Ierland

Landen bezocht: