Rugby - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Rugby - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Rugby

Blijf op de hoogte en volg Sharon

07 November 2012 | Ierland, Maynooth

Vandaag is de eerste wedstrijd van ons rugbyteam. Het is ook mijn eerste wedstrijd en na 2 trainingen meegedaan te hebben zal dat wel lachen worden. Mijn lijf is nog beurs van de training van maandag en mijn tackle schouder word al een beetje paars. Mijn positie is 8 1/2 , achter the scrum-half. Dat betekend; als ik de bal heb, verstand op 0 en rennen als n malle. Ik heb gister met m'n teamgenoot Louise onze angry face geoefend om de tegenstander af te schrikken. Dus eigenlijk kan het niet anders dan goed gaan. Ik hoop dat ik mag spelen want er zijn best veel meiden in het team en er staan er maar 15 in het veld. Ons team is pas vorig jaar opgericht en er zitten meer meiden bij die geen idee hebben wat ze doen. Ik hoorde dat dat voor het andere team (IT Sligo) ook geld. Dus dat is positief ;) Maandag vroeg ik wat precies de regels waren voor het tackelen van je tegenstander, Robby , onze trainer, keek mee een beetje verbaasd aan en zei: :"None, just grab somebody and put her on the ground. It doesn't matter how." eh... ok... goed om te weten.
Hier is een filmpje van dames rugby voor een kleine impressie.
http://youtu.be/rMMUhlHn-M8

Ik vul het verslag nog wel aan vanavond als ik nog leef.


--- Die knakkers uit Sligo zijn niet op komen dagen :S Wat een teleurstelling. Toen ons eigen team maar gesplit en een wedstrijdje gedaan van twee keer 20 minuten. Wel gewonnen :) maar had liever van Sligo gewonnen.
Note to self: Geen meiden tackelen die 2 x zo zwaar zijn als ikzelf. Resultaat: Een rebound, ik lig op de grond en zij bulldozerd verder. Faal....

  • 07 November 2012 - 16:44

    Pap En Mam:

    Hoi Sharon,
    jullie angry face heeft wel erg goed gewerkt. Troost je, jullie staan in ieder geval, ongeslagen, op de eerste plaats. Je krijgt vast nog een kans om als een dolle te rennen. Beterschap met je tacklesholder.

Tags: imgonnadie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Maynooth

Minor in Ierland

.

Recente Reisverslagen:

28 December 2012

Back in Wijchen-city

20 December 2012

Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork

11 December 2012

Bezoek

02 December 2012

Galway

26 November 2012

Weekendje Noord-Ierland
Sharon

4 September 2012 vertrek ik naar Ierland voor mijn SPH minor. Ik ga 4 vakken (Abnormal psychology, Perception & memory, Intrduction to philosophy en Thought, language and social cognition) volgen op de National University of Ireland in Maynooth, vlakbij Dublin. Buiten het studeren hoop ik samen met Lize nog veel zien en te beleven. Hier kun je lezen wat.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 22338

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 07 Januari 2013

Minor in Ierland

Landen bezocht: