Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork

Blijf op de hoogte en volg Sharon

20 December 2012 | Ierland, Cork

Afgelopen weekend heb ik al afscheid genomen van veel huis- en flatgenootjes. Erg jammer om iedereen gedag te zeggen. Ik heb hier veel nieuwe mensen leren kennen en zij waren een groot deel van mijn fantastische tijd in Ierland Bierland.

Maandag, dinsdag en woensdag ben ik met Lize, Ina, Pia, Elena en Robert naar Cork gegaan. We sliepen in een hostel vlakbij de UCC. De universiteit van Cork. De campus daar is echt super. Ook weer een duidelijke Hogwarts-vibe. Dinsdag om 00.00 hebben we Lize's verjaardag gevierd in pub An Brog, natuurlijk met bier en flipcup. Gezellig :) Woensdag kwamen we na een lange rit in de bus weer aan in Maynooth, in een leeg appartement. :( Heel Block D is leeg op Lize en mij na, en teamgenootje Louise beneden in appartement 21. Vanavond trekken we met de mensen die nog her en der op de campus wonen alle vriezers leeg en houden we een leftover-party, nog 1x Thirsty Thursday en nog een keer naar the Roost.

Ik ben langzaamaan al begonnen met de eerste spullen in te pakken. Heel gek. Ik vertrek zondag naar Dublin voor kerst met mijn familie en daarna is het voor mij ook tijd om weer richting Nederland te vertrekken en het Ierse avontuur achter me te laten. Ik ga de mentaliteit hier wel missen, en het taaltje, de humor, de tijd met m'n Erasmates, de huisfeestjes en de pubs.

In februari krijg ik als het goed is mijn certificaat voor de minor. Het is nog even afwachten wat mijn resultaten zijn, maar ik vertrouw er wel op dat dat goed zit.