Ireland, made of legendary stuff! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Ireland, made of legendary stuff! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Ireland, made of legendary stuff!

Blijf op de hoogte en volg Sharon

05 September 2012 | Ierland, Dublin

Goedemorgen !!

Na ons eerste nachtje in het hostel The Liffey zijn we er nu weer bijna klaar voor om Dublin te gaan ontdekken. We deelden de kamer met een Spaans meisje, een Engels meisje, een backpacker uit de USA en een meisje ondefinieerbare afkomst waar ik mijn stapelbed mee deelde. Ik heb slecht geslapen dus ik hoop dat ze hier goede koffie hebben en anders zit de starbucks om de hoek.

Gister na aankomst op het vliegveld reden we met de bus naar ons hostel. Er zaten 2 meisjes in de bus die meteen heel behulpzaam waren met onze koffers en ons een beetje wegwijs maakten in het openbaar vervoer. Toen we er bijna waren kwam ik erachter dat ik mijn jas nog op het vliegveld had laten liggen. >_<" We hadden crepes gegeten om de ergste honger te stillen en tsjah... als ik eet heb ik andere prioriteiten. Dat is faal #1. Ik heb gister nog gebeld of ie was gevonden, maar helaas. Misschien dat ze hem vandaag nog vinden en anders moet er dus NOG meer geshopt worden...

Vervolgens hebben we onze bagage dus gedropt en konden we gelijk aanschuiven bij de 'Free wine en cheese night' :) gezellig. Daarna zijn we Dublin ingelopen om een hapje te eten en vast wat pubs te verkennen. Redelijk essentieel in Ierland. Wat eigenlijk overal wel opvalt is dat de mensen hier vriendelijk, behulpzaam en gastvrij zijn. Ik vroeg de barman 'could you take a picture of us, please?' waarop hij zei 'No, I can't take a picture but I can make one....' Ok... toeristenfaal #2. Humor hebben ze dus ook :) Daar hou ik van.

Aan Guinness zijn we nog niet toegekomen. Tot nu ben ik er ook nog geen fan van maar gister las ik : Guinness, made of legendary stuff. Woowww, legendary stuff!! Dus eigenlijk MOET t wel goed zijn. Misschien als we vandaag naar de Guinness fabriek gaan, dat is hier namelijk óók vlakbij. Net als de Temple Bar en Trinity college. Genoeg te doen vandaag dus. Ik ga een ontbijtje scoren.
Doeiiiiii

  • 05 September 2012 - 10:48

    Mike:

    Enjoy Sharonneke, Dublin is té gek! :D En Guinness... love it or hate it...

  • 05 September 2012 - 11:27

    Elise:

    OOooh maar in de gravity bar in de guinness fabriek hebben ze wel de beste guinness, en hij is gratis, dus die zou ik sowieso proberen, en als je die niets vind, kun je in alle andere pubs de guinness ook wel laten staan haha :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Minor in Ierland

.

Recente Reisverslagen:

28 December 2012

Back in Wijchen-city

20 December 2012

Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork

11 December 2012

Bezoek

02 December 2012

Galway

26 November 2012

Weekendje Noord-Ierland
Sharon

4 September 2012 vertrek ik naar Ierland voor mijn SPH minor. Ik ga 4 vakken (Abnormal psychology, Perception & memory, Intrduction to philosophy en Thought, language and social cognition) volgen op de National University of Ireland in Maynooth, vlakbij Dublin. Buiten het studeren hoop ik samen met Lize nog veel zien en te beleven. Hier kun je lezen wat.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 22367

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 07 Januari 2013

Minor in Ierland

Landen bezocht: