Getting used to Guinness - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Getting used to Guinness - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Getting used to Guinness

Blijf op de hoogte en volg Sharon

08 September 2012 | Ierland, Dublin

Even kijken, wat hebben we sinds mijn vorige verslag allemaal gedaan.... We Hebben rondgelopen door Dublin en bij Trinity College gekeken, lekker geshopt; vast wat handdoeken en beddengoed gekocht voor onze crib op de campus. Eergister hebben we een hop-on-hop-off bustour gedaan. Handig om je in Dublin te oriënteren. Zo kwam we eerst bij het Guinness Storehouse (http://www.guinness-storehouse.com/en/Index.aspx_ ). Toen we daar binnenkwamen lag er bij de ingang iemand K.O. op de grond. Dus dat was al een goed begin. Er was een route in het gebouw die je zelf kon lopen waarin je kon bekijken hoe Guinness gemaakt word en er word verteld over de geschiedenis van Guinness. Uiteindelijk kom je uit op de hoogste verdieping van het gebouw waar je een pint Guinness krijgt en kan genieten van het uitzicht over Dublin. Ik moet zeggen dat ik redelijk aan de smaak gewend begin te raken. Ik heb geleerd dat je Guinness niet moet sippen. De pint moet in 6 slokken leeg.... and that's for the ladies.... Naast ons zaten 2 mannen die later wegliepen en een halve pint Guinness lieten staan....!! Gayness. We hebben nog ff lekker gechilld en genoten van het zonnetje en toen zijn we de bus weer opgehopt. We zijn verder gereden naar Kilmainham Jail. Een oude gevangenis in Dublin. Heel indrukwekkend.
Gister zijn we met een tour naar the Cliffs of Moher gereden. Om 6.50 vertrok de bus en via Limerick reden we naar de Cliffs of Moher. Na een rit van een paar uur kwam we aan... ehhh.... Waar zijn die cliffs dan?? Het was mistig ! Niet normaal! Wat een domper ! We zag niet eens contouren, geen diepte, alleen maar wit! Maar goed. Lize en ik zijn niet voor 1 gat te vangen. Toch vol enthousiasme de nodige thumbs up touristen foto's gemaakt en zingend over the cliffs liepen we weer naar beneden. "Wow, that sounds brighter then sunshine.." kregen we toegeroepen. Nou fijn :) dan is er nog iets zonnig hier. We gingen de bus weer in en reden verder naar Doolin. Een klein vissers dorpje. In Doolin was er de mogelijkheid om een een veerboot langs de cliffs te varen. Maarja... mist is mist, ook vanaf een veerboot. Dat was dus een No-go. We hebben daar nog wel een dolfijn gezien, dat dan weer wel. De buschauffeur, die ons trouwens de hele reis overlaadde met Ierse liedjes, verhalen en mythes , heel leuk, schatte in dat mist wel opgetrokken zou zijn en stelde voor om nog even terug te rijden i.p.v. meteen door te rijden naar Burren om de corcomroe abbey te bekijken. Lize en ik waren gaar en dachten; dit doen we over een paar maanden nog wel een keer zonder mist. Maar de meerderheid wilde wel terug, dus gingen we. Deze keer was de mist inderdaad wat opgetrokken en konden we wat meer zien. Erg mooi.
We zijn ook nog door Galway gereden waar PS I love you is opgenomen :) Dat was leuk. De chauffeur vertelde onderweg ook dat Harry Potter is opgenomen in die buurt. Het ziet er allemaal ook erg mooi uit daar.
Rond 19.30 waren we weer in Dublin en helemaal uitgeput. Met onze laatste krachten nog wat biertjes in de supermarkt gehaald en toen lekker in de huiskamer van ons hostel geploft. We sliepen vannacht op een andere kamer, omdat we die later hadden bijgeboekt. We zijn wel gedegradeerd van een 6 persoonskamer met eigen, net opgeknapt badkamertje met wc en douche naar een 6 persoonskamer met een met de hele gang gedeelde wc en schimmelige douche aan het einde van de gang. Maar hee... brand is erger.
Vandaag staat tot nu toe alleen de Pub Crawl op de planning :) En misschien word het tijd om een nieuwe jas te kopen want na 4 dagen zon zit dat er vandaag niet meer in. Het blijft Ierland natuurlijk he...

• 08 September 2012 - 11:07

Sharon Stensen:

De foto's willen nog even niet. Ik probeer het later nog eens.

• 08 September 2012 - 11:07

Sharon Stensen:

De foto's willen nog even niet. Ik probeer het later nog eens.