Ireland, 4 seasons in 1 day - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Ireland, 4 seasons in 1 day - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Ireland, 4 seasons in 1 day

Blijf op de hoogte en volg Sharon

16 September 2012 | Ierland, Maynooth

Zo weer even een nieuw verslagje. Morgen begin ik met mijn eerste colleges. De vakken die ik ga volgen zijn: Introduction to philosophy, perception and memory, abnormal psycology, anthropology, sociology of sexuality en biological bases of behavior. Daar laat ik nog 1 of 2 vakken van vallen. Maar om even te testen wat ik het leukst vind heb ik er nu even meer. Ik ben heel benieuwd want volgens mij gaan de lessen er hier anders aan toe dan in Nederland. Veel luisteren en weinig praten. Niet iets wat heel erg bij mij past, maar we zullen zien ;)

Vandaag begonnen we de dag met kou, harde wind en regen maar hebben we ook het zonnetje gezien en kon de winterjas weer uit. Dat is wel typisch Iers. Je kunt er maar beter voor zorgen dat je een paraplu, zonnebril, winterjas, tshirt, vest en hemdje bij je hebt. Het weer kan hier binnen 5 minuten echt omslaan.

Gister hebben Lize en ik een pre-historic and medieval tour gehad en hebben we veel toffe dingen gezien en uitleg gehad van een van docenten van de faculteit Keltische studies en geschiedenis van de universiteit. Zie foto's.

Volgende week woensdag is er een oriëntatiedag van alle sporten en sociëteiten waar je hier aan kan deelnemen. Er zijn er een aantal die me erg leuk lijken, maar het is nog even afwachten of die in mijn rooster passen. Er is hier geen tekort aan sporten en sociëteiten. Je kunt hier deelnemen aan zwemmen, dansen, drama, self defence, kayakken, trampoline springen, boogschieten, schermen, judo, aikido, curus Gaelic. En dat is ongeveer de helft. Er zijn ook wat grappige (nerd) sociëteiten; een Disney-, thee drink- , Harry Potter- sociëteit. en jawel... Ultimate frisbee.
Zelf zit ik te denken aan in ieder geval Gaelic football. Dat is ongeveer 5 sporten door elkaar en dat heet dan Gaelic football. Het vooral lomp en chaotisch :) Jeej ! En het is Iers. Je kunt het alleen in Ierland spelen.

Verder heb ik deze week nog kennis gemaakt met Irish dancing. Ook erg grappig om te doen. Waar ook ook nog kennis mee hebben gemaakt is The Roost. Onze stampub voor de komende 4 maanden. Erg leuk. Veel studenten maar ook nog veel locals die hier komen.

Al met al niet zo'n heel spannend verhaal dus deze keer. Ik ga mijn best doen om dat de volgende keer te compenseren.

• 16 September 2012 - 21:49

Elise Van De Haar:

Heee!! Zo te lezen zijn jij en Lize ook al aardig aan het wennen. Ik zit ook nog te kijken tussen de verschillende clubs en society's. Voor mij wordt t ook gaelic football denk ik. Eerst donderdag de workshop eens zien te overleven (mits mijn enkel mee werkt. super nice, om door je enkel te gaan vlak voor je naar ierland gaat not!) ook de vakken voor mij zijn nog niet helemaal duidelijk ik kan nog switchen gelukkig. Hebben jullie verder al veel tripjes gemaakt of??
    Oja bij het oktoberfest ben ik eigenlijk nog niet geweest, maar dat duurt nog wel even. En Arthur Guinness day staat ook voor de deur duss, genoeg te beleven hier! =)

• 16 September 2012 - 22:20

Sharon Stensen:

Arthur Guinness is een held ! Wij zijn de eerste week in Dublin geweest, daar hebben we al het één en ander gezien en gedaan. Natuurlijk het Guinnes Storagehouse, dagje naar de Cliffs of Moher en de gevangenis in Dublin. Heel vet. Gister dus die tour gemaakt. En er is ook een international students society op de campus. En kun je geloof ik ook veel tripjes mee maken. Ik hoorde iets over een weekendje Galway en Belfast. Lijkt me sowieso de moeite waard.
    Ik ga deze week veel uitproberen en dan daarna definitief kiezen.
    Geniet ervan !!!