Integreren - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Integreren - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Integreren

Blijf op de hoogte en volg Sharon

26 September 2012 | Ierland, Maynooth

Ok, Ik ben nu aan mijn 2e week op de universiteit begonnen (klinkt veel cooler dan ‘school’ ^^) en tot nu toe gaat het me nog redelijk af vind ik. Ik heb Biological bases of behaviour laten varen en heb nu nog 5 vakken over. Ik zou in plaats van dit van wel een cursus ‘Ierse professors begrijpen’ willen. De meeste versta ik wel en kan ik goed volgen maar Dr. Maguire van Anthropology is toch wel een uitdaging. Deze man vind het nodig om humor in zijn colleges te gebruiken. Leuk hoor, humor, groot fan…. Maar als ik probeer te begrijpen waar Geertz over gaat dan leid het ontzettend af als Dr. Manguire met zijn Ierse accent de les wat probeert op de fleuren. Wat ie doet; Hij verteld een goed verhaal met een Iers accent wat ik met samengeknepen ogen op standje uberfocus probeer te snappen, pen en papier in de aanslag en dan opeens…. Een grap ! En om die nog wat extra kracht bij te zetten laat hij zijn zin overlopen in een soort nonchalant gemompel. Resultaat; Gonzend gelach door de collegezaal (had ik al gezegd dat die enorm is?) en een enorm vraagteken op mijn voorhoofd. *DOINK* Akward. Ow wacht, dit was een grap… geen Geertz. >.<’ Daar ben ik nog niet helemaal aan gewend. Maar als dat het ergste is dan kom ik er wel overheen.
Nee wacht… Ieren zijn slecht met systemen! Ik zal het korte verhaal doen: Om onze vakken te registreren hebben we met 200 Erasmusstudenten 3 uur op een bankje gewacht om een papiertje in te leveren. 3 Uur !!! Jongens… kom op! Van ons als studenten word ook verwacht dat we over dingen nadenken.
Maar goed… Gelukkig had Ierland ooit Arthur Guinness. Prachtvent. Die man maakt een hoop goed ;) Maandag was zijn geboortedag (24-9-1725) en daar word hier morgen serieus bij stilgestaan. Om 18.00 uur een minuut stilte in de pub en natuurlijk een pint Guinness in de hand. De Ieren zijn erg trots op hun bier. Daar ga ik natuurlijk heen. Stukje integratie.
Verder was het vrijdag culture night in Dublin. Super leuk, veel kunst en muziek. En ik ben afgelopen zaterdag naar Oktoberfest in Dublin geweest. Dat is gewoon zoals je verwacht; grote tent, lange biertafels, slechte muziek en pullen bier van 1 liter. Ik kan je vertellen dat ik niet gemaakt met voor een pul van 1 liter. Mijn god wat een monsters. Maar het was leuk !
Net (26-9) heb ik mijn eerste Gaelic football training gehad in het zonnetje, op het veld op de campus. Dat is best chaotisch te noemen. Als je de regels niet kent lijkt het redelijk willekeurig wat ze allemaal doen. Alle meiden (stuk of 25/30 denk ik) waren Iers en kende het spel. Ik niet (als enige) en daarbij verstond ik de trainer de helft van de tijd niet als hij zijn orders over het veld stond te schreeuwen. Dan maar goed kijken en doen wat de rest doet. “Lads, fuck me if this is sprinting!! Come ooon!! Sprint !!” Laten we de trainer fanatiek noemen. Het was wel erg leuk. Het is een combinatie van voetbal, basketbal, handbal en rugby. Gewoon doen is ook de beste manier om het te leren. Volgende week maandag ga ik nog eens meedoen en dan besluiten of ik dit ook in de winter ga volhouden / willen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Maynooth

Minor in Ierland

.

Recente Reisverslagen:

28 December 2012

Back in Wijchen-city

20 December 2012

Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork

11 December 2012

Bezoek

02 December 2012

Galway

26 November 2012

Weekendje Noord-Ierland
Sharon

4 September 2012 vertrek ik naar Ierland voor mijn SPH minor. Ik ga 4 vakken (Abnormal psychology, Perception & memory, Intrduction to philosophy en Thought, language and social cognition) volgen op de National University of Ireland in Maynooth, vlakbij Dublin. Buiten het studeren hoop ik samen met Lize nog veel zien en te beleven. Hier kun je lezen wat.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 22368

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 07 Januari 2013

Minor in Ierland

Landen bezocht: