Updateje - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu Updateje - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Sharon Stensen - WaarBenJij.nu

Updateje

Blijf op de hoogte en volg Sharon

14 Oktober 2012 | Ierland, Maynooth

Zo, weer even een kleine update. Ik hoop dat ik volgende week meer weet over de essays e.d. die ik moet gaan schrijven. Dan kan ik vast beginnen. De regels zijn een beetje vaag voor Erasmus studenten. Omdat we met onze essay moeten compenseren voor het tentamen wat we niet maken (die zijn in januari, ons semester eindigt al op 14 december).
Vrijdag ben ik naar Dublin gegaan voor een vintageshop-tour die ik had uitgestippeld. Heerlijk. Al die kleine winkeltjes met leuke spulletjes. Mijn beste aankoop is toch wel m'n schaap. Een heerlijk warm vest. A real Irish tiger. Het was wel n muf schaap, duidelijk tweedehands. Dus heb m gewassen en hij ligt nu trouw aan m'n voeteneind te drogen. Wat een dotje. Verder nog wat kleren en dingetjes gekocht en me verder heel erg ingehouden in Lucy's Lounge. Mijn nieuwe favoriete winkel.<3

Morgen weer een nieuwe schoolweek en voor volgend weekend staat sowieso een stapavond in Dublin gepland. Dit omdat we n beetje klaar zijn met de freshers (1e jaars) in the Roost. De meesten beginnen op de universiteit als ze 17 of 18 zijn. Best jong dus nog. Ik behoor tot de top 2% van 'oudste bezoekers' in the Roost, in ieder geval op donderdag (DE Roostavond). Echt bizar hoe die meiden zich gedragen. Het is hier normaal als meisje om als een soort dicht geplamuurde, halfnaakte winterpeen op stiletto's te stappen. Kleren moeten vooral oncomfortabel en nietsverhullend zijn. En natuurlijk ga je de deur niet uit zonder je benen oranje te spuiten met je tanningspray en je reserve (platte) schoenen voor het geval je te dronken bent om nog op je stiletto's te lopen. >_<" Ik voelde me vorige keer bijna ongemakkelijk in mijn lange spijkerbroek, t-shirt en all stars. Bizar.Het is wel leuk entertainment ;p . 't Zal wel iets zijn met compenseren voor het degelijke schooluniform dat ze hiervoor jaren lang droegen.
Andere reden is dat Dublin gewoon een fantastische plek is om uit te gaan natuurlijk :) !!!






  • 15 Oktober 2012 - 20:18

    Elise:

    aaah dus die neggars zijn niet alleen in cork aanwezig :-) afgelopen weekend was ik in galway en daar zag ik er opvallend weinig voorbij komenm, het schijnt dat ze zich daar alleen schuil houden in de clubs en daar ben ik nou net niet binnen geweest.

  • 15 Oktober 2012 - 21:01

    Sharon:

    Ah, ok. Het is een nationaal iets. :p Ja hier lopen ze in het wild ;) Ik herken mijn teamgenootjes van Gaelic football ook niet meer als ze zo gekleed zijn.

  • 16 Oktober 2012 - 15:54

    Dolin En Marian:

    Hey Shar,
    Jij bent daar goed bezig, lekker shoppen en de Ierse biertjes worden goed weg getikt.
    Zo te zien hebben jullie daar er een gigantische tijd.
    Maar wat een ruige sport ben je gaan doen, hebben ze er geen bezems dan???????????????
    Geniet nog van de komende maanden en heel veel succes lieverd!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Maynooth

Minor in Ierland

.

Recente Reisverslagen:

28 December 2012

Back in Wijchen-city

20 December 2012

Ork ork ork, lekker 2 nachten naar Cork

11 December 2012

Bezoek

02 December 2012

Galway

26 November 2012

Weekendje Noord-Ierland
Sharon

4 September 2012 vertrek ik naar Ierland voor mijn SPH minor. Ik ga 4 vakken (Abnormal psychology, Perception & memory, Intrduction to philosophy en Thought, language and social cognition) volgen op de National University of Ireland in Maynooth, vlakbij Dublin. Buiten het studeren hoop ik samen met Lize nog veel zien en te beleven. Hier kun je lezen wat.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 22372

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 07 Januari 2013

Minor in Ierland

Landen bezocht: